Blog

A jó, a rossz, és a csúf

Lakógyűlés van a harmadik emeleten. Pontosabban egy havára-helyzet megoldására alakult rögtönzött csapat alakult. Ugyanis a második emeleten lakó idős hölgy feledékenységből, vagy csak az unokák látogatása miatt kapkodásból elfelejtette a kulcsát elrakni, amíg levitte a szemetet, így viszont kizárta magát lakásából. A sütemény a sütőben kezd odaégni, amíg a leves hamarosan kifut a fazékból, ha nem jut be sürgősen lakásába.
Még szerencse, hogy a lakóközösség összetartó, és hétvége délelőtt ellenére is rögtön akad három férfi, aki segítségére siet, bár a megoldásaik – a jó szándék ellenére is – merőben eltérőek egymástól.
Hamar előkerül egy szerszámosláda, benne kalapács, véső, csavarhúzó. Nincs mit tenni, bent ég a gáztűzhely, amilyen gyorsan lehet, fel kell feszíteni az ajtót – áll elő az első jelentkező a megoldással.
Senkinek nem hiányzik egy komplett zár- és ajtócsere, pláne nem ilyen nyugdíjak mellett, ezért a második versenyző fittyet hányva a gravitáció veszélyeire azt javasolja, hogy másszanak át a szomszéd erkélyéről a nénihez, a résnyire nyitva hagyott ablakon pedig könnyen bejuthatnak a lakásba. A vízszintes távolság nincs egy méter, a mélység pedig „alig” 9 méter!
Utóbbi megoldás egyértelműen rossz, míg az első csúf eredményeket okozna az amúgy is szegényes háztartásban.
Mi lenne, ha szakemberre bíznánk? - áll elő a harmadik lakó a megoldással.
Mobiltelefonon kéznél van, Doktorzár elérhetősége pedig elmentve a névjegyzékben. Egy hívás, majd a pontos cím megadása után nem sokkal már érkezik is a szakember. Nem vésővel és kalapáccsal, nem kaszkadőr-bemutatóval, hanem szakszerű zárszereléshez alkalmas eszközökkel. Nem sokkal a megérkezés után már kattan is a zár, nyílik az ajtó.
Így választotta a néni a három megoldás közül a jót, és mentette meg az ebédet, a bejárati ajtót és az unokázást egy telefonhívással.

A jó, a rossz, és a csúf